لایحه قانونی راجع به نحوه واگذاری اماکن و میادین و غرفه ها بمنظور ایجاد تسهیل در تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی مصوب 1358/10/05با اصلاحات و الحاقات بعدی

ماده واحده - شهرداری تهران میتواند بمنظور تسهیل در تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی مورد مصرف مردم و کوتاه کردن دست واسطه ها از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کلیه اماکن و میادین و غرفه ها که توسط شهرداری ایجاد شده یا بشود بصورت نمایندگی منحصراً باشخاص حقیقی یا حقوقی تولیدکننده واگذار نماید. این قبیل اماکن و میادین و غرفه ها مشمول مقررات قانون روابط موجر و مستأجر نبوده و حقوق استیجاری و کسب و پیشه برای متصرفین یا متصدیان آنها ایجاد نخواهد کرد و هر موقع که شهرداری لازم بداند میتواند با توجه بشرایط واگذاری نمایندگی محل را تصرف کند و هرگاه اشیاء متعلق به متصرف در آن باشد شهرداری آنرا به محل دیگری منتقل خواهد کرد.

مقررات این ماده واحده شامل اماکنی که قبلا بمنظور فوق به اشخاص حقیقی یا حقوقی که بدون تنظیم قرارداد واگذار گردیده است نیز خواهد بود.

تبصره 1(اصلاحی 20ˏ05ˏ1372)- شهرداریهای سایر شهرها نیز مشمول مفاد این قانون می‌ باشند.

تبصره 2(الحاقی 20ˏ05ˏ1372)- در واگذاری غرفه ‌ها با شرایط یکسان، رزمندگان و خانواده‌ های شهدا و آزادگان و جانبازان و اتحادیه‌ ها و شرکتهای تعاونی تولیدی‌ محصولات و فرآورده‌ های کشاورزی - دامی - طیور و آبزیان اولویت دارند.

تبصره 3- آئین ‌نامه اجرائی و شرایط واگذاری نمایندگی و مدت و نحوه استفاده از محلهای مزبور توسط وزارت کشور با هماهنگی وزارتخانه‌ های ‌کشاورزی، جهاد سازندگی و صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید