سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی به تاریخ 1389/01/14

۱- نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌ های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه‌ های انسانی و اجتماعی.

۲- عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی.

۳- بهبود معیارها و روزآمدی روش‌ های گزینش منابع انسانی به‌ منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری‌ ها و نگرش‌ های سلیقه‌ ای و غیرحرفه‌ ای.

۴- دانش‌ گرایی و شایسته‌ سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیران.

۵- ایجاد زمینه رشد معنوی منابع انسانی و بهسازی و ارتقای سطح دانش، تخصص و مهارت‌ های آنان.

۶- رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات با تأکید بر عملکرد، توانمندی، جایگاه و ویژگی‌ های شغل و شاغل و تأمین حداقل معیشت با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی.

۷- زمینه سازی جذب و نگهداری نیروهای متخصص در استان‌ های کمتر توسعه‌ یافته و مناطق محروم.

۸- حفظ کرامت و عزت و تأمین معیشت بازنشستگان و مستمری‌ بگیران و بهره‌ گیری از نظرات و تجارب مفید آن‌ ها.

۹- توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری.

۱۰- چابک‌ سازی، متناسب‌ سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز.

۱۱- انعطاف پذیری و عدم تمرکز اداری و سازمانی با رویکرد افزایش اثربخشی، سرعت و کیفیت خدمات کشوری.

۱۲- توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روش‌ های اداری به‌ منظور تسریع و تسهیل در ارایه خدمات کشوری.

۱۳- عدالت محوری، شفافیت و روزآمدی در تنظیم و تنقیح قوانین و مقررات اداری.

۱۴- کل‌ نگری، همسوسازی، هماهنگی و تعامل اثربخش دستگاه‌ های اداری به منظور تحقق اهداف فرابخشی و چشم‌ انداز.

۱۵- توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارایه مطلوب خدمات عمومی.

۱۶- دانش بنیان کردن نظام اداری از طریق به‌ کارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه‌ سازی اطلاعات، با ابتناء بر ارزش‌ های اسلامی.

۱۷- خدمات‌رسانی برتر، نوین و کیفی به‌ منظور ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردم.

۱۸- شفاف سازی و آگاهی بخشی نسبت به حقوق و تکالیف متقابل مردم و نظام اداری با تأکید بر دسترسی آسان و ضابطه‌ مند مردم به اطلاعات صحیح.

۱۹- زمینه سازی برای جذب و استفاده از ظرفیت‌ های مردمی در نظام اداری.

۲۰- قانونگرایی، اشاعه فرهنگ مسؤولیت‌ پذیری اداری و اجتماعی، پاسخ‌ گویی و تکریم ارباب رجوع و شهروندان و اجتناب از برخورد سلیقه‌ ای و فردی در کلیه فعالیت‌ ها.

۲۱- نهادینه سازی وجدان کاری، انضباط اجتماعی، فرهنگ خودکنترلی، امانت‌ داری، صرفه‌ جویی، ساده‌ زیستی و حفظ بیت‌ المال.

۲۲- تنظیم روابط و مناسبات اداری بر اساس امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و نیز رفاه نسبی آحاد جامعه.

۲۳- حفظ حقوق مردم و جبران خسارت‌ های وارده بر اشخاص حقیقی و حقوقی در اثر قصور یا تقصیر در تصمیمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات در نظام اداری.

۲۴- ارتقای سلامت نظام اداری و رشد ارزش‌ های اخلاقی در آن از طریق اصلاح فرآیندهای قانونی و اداری، بهره‌ گیری از امکانات فرهنگی و به کارگیری نظام مؤثر پیش‌ گیری و برخورد با تخلفات.

۲۵- کارآمد سازی و هماهنگی ساختارها و شیوه‌ های نظارت و کنترل در نظام اداری و یکپارچه‌ سازی اطلاعات.

۲۶- حمایت از روحیه نوآوری و ابتکار و اشاعه فرهنگ بهبود مستمر به منظور پویایی نظام اداری.

سید علی خامنه‌ ای

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید