شهرداری نی ریز با نظارت واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت برای پیشگیری و مقابله با پشه آئدس و حفظ سلامت شهروندان اقدامات پیشگیرانه ای را در دستور کار قرار داده است.

شهرداری نی ریز  با نظارت واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت برای پیشگیری و مقابله با پشه آئدس و حفظ سلامت شهروندان اقدامات پیشگیرانه ای را در دستور کار قرار داده است.

 

معاونت خدمات شهر شهرداری نی ریز: شهرداری نی ریز با نظارت واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت برای پیشگیری و مقابله با پشه آئدس و حفظ سلامت شهروندان اقدامات پیشگیرانه ای را در دستور کار قرار داده است. پیشگیری مهم‌ترین اقدام برای کاهش گسترش هزینه‌های پشه مهاجم آئدس است، مقابله با پشه آئدس و بیماری‌های ناشی از آن، نیازمند یک عزم جدی می‌باشد و در راستای مقابله با پشه آئدس، شهرداری نی ریز آماده همکاری با مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان است. جمع آوری ناخاله ها، زباله های شهری و بهداشتی، جمع آوری لاستیک های مستعمل در سطح شهر و لایروبی جوی های آب و کانال های دفع آب های سطحی در شهر به طور روزانه توسط واحد خدمات شهری شهرداری نی ریز و با همکاری واحد عمران و نظارت کارشناسان شبکه بهداشت انجام می پذیرد. نکته حائز اهمیت در این ارتباط، فعالیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه است. با توجه به اینکه بیماری ناشی از گزش پشه آئدس می تواند عوارض متعددی ایجاد نماید، باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام شود تا همچون تجربه دوران شیوع ویروس کرونا، با کمک خود شهروندان ضمن حفظ آرامش روانی جامعه به پیشگیری کمک کرد و در این زمینه نیز واحد روابط عمومی شهرداری نی ریز با تهیه و نصب بنر اطلاع رسانی در سطح شهر اقدام نموده است. با توجه به اهمیت موضوع، سم‌پاشی نقاط مورد نیاز، کانالهای سطح شهر و جوی های آب با نظارت و همکاری واحد محترم بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان در حال انجام می باشد. سم پاشی و تخلیه آب‌های راکد در حال حاضر یکی از راه های مبارزه با این پشه است. تب، استخوان درد شدید، سردرد، حساسیت‌های پوستی و درد در ماهیچه و مفاصل و در نهایت خونریزی چشم، ناخن‌ها و دست‌ها از نشانه‌های بیماری پشه آئدس است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان‌شکن نیز شناخته شده است.

 

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۴۹
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید