لباسی نو بر قامت بولوار سرداران شهید

لباسی نو بر قامت بولوار سرداران شهید

 

عملیات عمرانی بهسازی و نوسازی بولوار سرداران شهید با همت واحدهای مختلف شهرداری نی ریز آغاز شد. برای اجرای این پروژه، ابتدا تک لبه های قدیمی، شکسته و معیوب جزیره میانی به همراه درختان خشکیده بولوار به طور کامل جمع آوری می شود. در قالب این پروژه، بیش از 5 هزار متر لبه گذاری و بیش از 10 هزار مترمکعب خاکریزی برای نوسازی جزیره میانی بولوار سرداران انجام خواهد شد.

بولوار 45 متری سرداران در اواخر دهه ی 1360 در شهر نی ریز طرح ریزی شده و به مرور در طول دهه ی 70 تکمیل شده است. عمر بیش از 30 ساله این خیابان اصلی شهر و کیفیت پایین مصالح مصرفی قبلی باعث خرابی بخش وسیعی از تک لبه های جزیره میانی شده بود. تک لبه های بتنی جدید را یکی از بهترین تولید کننده قطعات بتنی پیش ساخته استاندارد کشور تولید کرده است.

در فضای سبز میانی بولوار سرداران عمدتاً از درختان مرکبات استفاده شده بود، با توجه به مشکلات متعدد و به رغم مطالعات انجام شده و استفاده از نظر هیئت های کارشناسی و همچنین علی رغم انجام اقدامات متنوع تقویت، تیمار و احیاء امکان حفظ درختان وجود نداشت و در قالب همین پروژه گونه های گیاهی جدید در فضای سبز میانی بولوار توسط واحد فضای سبز و زیباسازی شهرداری نی ریز اجراء خواهد شد.

همچنین با توجه به وضعیت بسیار بد سیستم قدیمی روشنایی بولوار سرداران، با مشارکت شهرداری نی ریز، شرکت توزیع برق استان فارس و اداره برق شهرستان، کلیه پایه های روشنایی میانی این بولوار بزرگ با بهترین و به روز ترین مدل های موجود نوسازی خواهد شد. اجرای عملیات عمرانی و نوسازی سیستم روشنایی بولوار سرداران نزدیک به 4 ماه زمان خواهد برد و هزینه های اجرایی این پروژه 3 میلیارد تومانی در قالب ردیف اعتبارات عمرانی سال جاری شهرداری نی ریز پیش بینی و تثبیت شده است.

 
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۴۲
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید