امضای قرارداد اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها بین شهرداری نی ریز و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل

امضای قرارداد اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها بین شهرداری نی ریز و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل

 

قرارداد اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FFTX) در آیینی با حضور حامد فرعت شهردار نی‌ریز، مهدی هادی معاون توسعه‌ی منابع، اسماعیل طوسی مدیر فن آوری اطلاعات شهرداری نی‌ریز و ترابی مدیر ارشد منطقه‌ی جنوب کشور شرکت ایرانسل امضا شد. این مراسم با حضور سید محمد جواد قطبی نماینده و ناظر شورای اسلامی شهر در این پروژه، امروز مورخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل ساختمان شهرداری نی‌ریز برگزار شد.

طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که در آن به جای کابل‌های مسی قدیمی موجود در شهر از کابل‌های فیبر نوری استفاده می‌شود. در این پروژه، خطوط متعدد فیبر نوری در معابر اصلی و فرعی تمام مناطق شهر نی‌ریز به طول نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر اجرا خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این پروژه در مدت زمان ۶ ماه به اتمام برسد. توسعه شبکه‌ی فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به اینترنت بسیار پرسرعت از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

 شهردار نی‌ریز در این رابطه گفت: این قرارداد با پیگیری‌های استاندار محترم فارس، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و شهرداری‌ها، پس از ماه‌ها کار کارشناسی دقیق و پیوسته و برگزاری جلسات متعدد با اپراتورهای مختلف به نتیجه رسیده است. پس از تکمیل این پروژه با تغییر فناوری از سیم مسی به فیبر نوری، کاربران خانگی دیگر با محدودیت پهنای باند مواجه نخواهند بود و فیبر نوری با پهنای باند بسیار بالا، فرصتی استثنایی برای ارایه خدمات و کاربردهای جدید ایجاد خواهد نمود.

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۳۵
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید