با موافقت و تصویب شورای ترافیک شهرستان هفت سرعتکاه آسفالتی در بولوار ولایت اجراء شد.

با موافقت و تصویب شورای ترافیک شهرستان هفت سرعتکاه آسفالتی در بولوار ولایت اجراء شد.

 

با توجه به عدم رعایت سرعت مجاز توسط برخی از رانندگان به ویژه موتورسواران کم سن و سال در طول بولوار ولایت، با نیت ایمن سازی محیطی و به منظور پیشگیری از بروز تصادفات، کاهش سرعت خودروهای عبوری و فراهم آوردن مسیر  امن و بدون خطر برای شهروندان، پس از موافقت و تصویب شورای هماهنگی ترافیک شهرستان و کمیته فنی، تعداد هفت سرعتکاه استاندارد در بولوار ولایت توسط شهرداری نی ریز نصب و اجرا شد.

سرعت مجاز در تمام معابر شهر نی ریز بین 30 تا 50 کیلومتر در ساعت تعریف شده است و در صورت رعایت قوانین و مقررات از سوی همه شهروندان نیاز به احداث این سرعتکاه ها نبود. رانندگی کردن براساس قوانین احترام به دیگر شهروندان است و زیر پا گذاشتن قوانین راهنمایی و رانندگی حقوق، جان و مال دیگر شهروندان را پایمال می‌کند. اجرای سرعتکاه علی رغم ایجاد ایمنی عمومی، برای خودروهای امدادی مشکل آفرین خواهد بود.

یکی از عوامل تصادفات درون شهری عدم رعایت مسیر حرکت توسط برخی رانندگان مسئولیت گریز است. در حین تهیه تصاویر توسط واحد روابط عمومی شهرداری، یک خودرو سواری در اقدامی مغایر با قوانین نسبت به تغییر مسیر و حرکت در لاین مقابل در بولوار ولایت اقدام کرده است. حرکت در مسیر مخالف می تواند باعث بروز تصادفات رخ به رخ شدید منجر به خسارات سنگین و یا فوت رانندگان و عابران پیاده گردد.یکی از عوامل تصادفات درون شهری عدم رعایت مسیر حرکت توسط برخی رانندگان مسئولیت گریز است. در حین تهیه تصاویر توسط واحد روابط عمومی شهرداری، یک خودرو سواری در اقدامی مغایر با قوانین نسبت به تغییر مسیر و حرکت در لاین مقابل در بولوار ولایت اقدام کرده است.
 حرکت در مسیر مخالف می تواند باعث بروز تصادفات رخ به رخ شدید منجر به خسارات سنگین و یا فوت رانندگان و عابران پیاده گردد.

نصب علائم راهنمایی و رانندگی و سرعتکاه های مختلف در تمام مسیرهای شهر نی ریز که ضرورت اجرای آن به تصویب شورای هماهنگی ترافیک شهرستان رسیده باشد اجرا شده است.
 برابر مفاد مندرج در  قانون تأسیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، هرگونه اصلاح طرح هندسی در معابر درون شهری صرفاً پس از تصویب شورای ترافیک مجاز خواهد بود.

۲۹ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۴۲
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید