بزرگترین پروژه آسفالت معابر بافت های ناکارآمد در تمام طول دوران مدیریت شهری نی ریز آغاز شده است.

بزرگترین پروژه آسفالت معابر بافت های ناکارآمد در تمام طول دوران مدیریت شهری نی ریز آغاز شده است.

 

پس از انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری نی ریز و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس فرآیند اجرای پروژه  آسفالت کل معابر خاکی بافت ناکارآمد شهر نی ریز به مساحت بیش از 100 هزار مترمربع آغاز شده است. در این پروژه معابر خاکی شهرک شهیدان رجایی و باهنر و شهرک امیرکبیر(جمال آباد) زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت می شود.ارزش ریالی این پروژه قریب به 15 میلیارد تومان است که از هفته های گذشته شروع شده و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

در قالب این پروژه بیش از ۱۱ کیلومتر از معابر درون شهری نی ریز که برای سالها به صورت خاکی رها شده بودند با همکاری شهرداری نی ریز و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس زیرسازی و آسفالت خواهند شد، اجرای پروژه در بهبود کیفیت زندگی اهالی مناطق هدف بازآفرینی از طریق بهسازی و تسهیل در عبور و مرور خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

 توسعه امکانات در نقاط کمتر برخوردار شهر به ویژه بهسازی معابر این مناطق در طول 6 سال اخیر مورد توجه ویژه شهرداری نی ریز بوده است. موزاییک فرش پیاده روها و آسفالت کل معابر خاکی محله شهید نواب صفوی، بهسازی گود صارمی، آسفالت معابر خاکی مسکن مهر،  فرعی های بلوارهای امام علی(ع) و شهید کلانتری،محله قلعه محمود خان، بهسازی کانال های گودچاهی و مسجد جامع کبیر از جمله اقدامات شهرداری نی ریز در محلات کمتر برخوردار بوده است.

در زمستان سال گذشته  و  پس از  نزدیک  به  2  سال پیگیری و مکاتبات متعدد انجام شده توسط شهݠرداری نی ریز، محلات کمرآویز واقع در شهرک شهیدان رجایی و باهنر و جمال آباد(شهرک امیرکبیر) با مصوبه کمیته فنی و ݡکمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان بافت ناکارآمد شهری شهر نی ریز تثبیت شدند و این پروژه یکی از اقدامات مشترک شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان بازآفرینی کشور برای بافت ناکارآمد شهر نی ریز است.

۲۹ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۳۴
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید