خط کشی عابر پیاده در خیابان های شهر نی ریز همزمان با بازگشایی مدارس و بازگشت دانش آموزان

خط کشی عابر پیاده در خیابان های شهر نی ریز همزمان با بازگشایی مدارس و بازگشت دانش آموزان

 

عملیات خط کشی خطوط عابر پیاده و اجرای نوشتارهای احتیاط – مدرسه توسط واحد زیباسازی شهرداری نی ریز از هفته های قبل از بازگشایی مدارس شروع شده و همچنان ادامه دارد. در قالب این طرح در راستای افزایش ضریب ایمنی دانش آموزان عزیز، تمامی خیابان های مقابل مدارس شهر که خط کشی عابر پیاده در آنها به مرور زمان از بین رفته و یا اساساً انجام نشده بود مجدداً خطکشی شده اند.

رنگ آمیزی سرعت‌گیر‌های سطح شهر، ترمیم و بازسازی و شستشوی چراغ‌های راهنمایی، چراغ های هشدار دهنده و تابلوهای ترافیکی سطح شهر، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی طولی و همچنین زشتی زدایی از کوچه ها و خیابان های مجاور مدارس و نیز پاکسازی و شستشوی محوطه داخلی یا بیرونی مدرسه ها از دیگر اقدامات شهرداری نی ریز در طرح استقبال از آغاز سال تحصیلی است.

در روزهای ابتدای مهر ماه به واسطه بازگشایی مدارس شاهد ترافیک در بسیاری از خیابان های اصلی سطح شهر هستیم که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه توجه به تابلوهای توقف ممنوع و پرهیز از پارک خودروها دقیقاً در مقابل مدارس، همچنین تا حد امکان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش و روانسازی ترافیک  شهر داشته داشته باشد.

امسال در سطح شهر نی ریز نزدیک به 7 هزار دانش آموز در 71 مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به علم آموزی هستند. آگاهی دادن به رانندگان و عابرین پیاده و نظم دادن به رفت و آمد خودروها و شهروندان از مهمترین اهداف خط کشی عرضی معابر است که می تواند بسیاری از مخاطرات احتمالی را به خصوص برای دانش آموزان از میان بردارد.خط سفید عابر پیاده، خط قرمز قانون است که همه باید به آن احترام بگذارند.


۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۰۷
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید