بازآفرینی بافت تاریخی - مذهبی شهر با مشارکت شرکت بازآفرینی ایران و شهرداری نی ریز

بازآفرینی بافت تاریخی - مذهبی شهر با مشارکت شرکت بازآفرینی ایران و شهرداری نی ریز

 

شهردار نی ریز به همراه نایب رییس شورای اسلامی شهرستان و رییس هیئات مذهبی شهرستان برای اجرای پروژه بازآفرینی بافت تاریخی- مذهبی شهر نی ریز با دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دیدار و گفتگو کردند. در این جلسه دستورات لازم برای اجرای پروژه بازآفرینی کاروانسرای تاریخی سروی، حمام و بازار تاریخی شهر، صحن شهدا و امامزادگان نی‌ریز توسط معاون وزیر راه و شهرسازی صادر شد.

در این دیدار طرفین در خصوص روش های اجرایی شدن بسته تشویقی شهرسازانه 19 بندی در شهر نی ریز که در راستای سیاستهای تشویقی کالبدی با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از طریق بازآفرینی این بافت ها ابلاغ شده است و همچنین در خصوص پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن بحث و گفتگو نموده و دستورات معاون وزیر در مورد شهر نی ریز در این خصوص صادر شد.

شهرداری نی ریز تا پیش از این بخشی از کاروانسرای تاریخی سروی را تملک نموده و همچنین قسمت قابل توجهی از پروژه بهسازی و مرمت بازارتاریخی ملکی دوزان را انجام داده است و پیش بینی می شود در قالب این پروژه مهم و با مشارکت شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان مرجع اصلی و تخصصی اجرای پروژه های بزرگ بازآفرینی، این پروژه تاثیر گذار تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری کامل برسد.

با هماهنگی شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، شهر نی ریز در لیست شهرهای هدف بازآفرینی شهری قرار گرفته است. متقاضیانی  که  ملک  آنها  در  بافت  های فرسوده و ناکارآمد شهری  واقع  شده  است  می  توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به منظور برخورداری از تسهیلات مذکور نسبت به ثبت تقاضا در سامانه ثبت نام  تسهیلات  بافت فرسوده به آدرس (facility.udrc.ir) اقدام نمایند.

۸ شهریور ۱۴۰۲ ۰۷:۲۲
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید