احداث مجموعه ی ورزشی محله ای شهید دهقانی در یکی از نقاط کمتر برخوردار شهر توسط شهرداری نی ریز آغاز شده است.

احداث مجموعه ی ورزشی محله ای شهید دهقانی در یکی از نقاط کمتر برخوردار شهر توسط شهرداری نی ریز آغاز شده است.

 

عملیات احداث مجموعه زمین های ورزشی روباز شهرداری نی ریز با نام مجموعه ورزشی شهید دهقانی، شامل زمین مینی‌فوتبال، زمین فوتبال ساحلی، زمین والیبال ساحلی، زمین تنیس، زمین بسکتبال، رختکن و سکوی تماشاچیان به همت واحد عمران شهرداری نی ریز آغاز شده است. از سال گذشته ابتدا عملیات تسطیح و کوبش زمین این مجتمع آغاز شده بود.

این مجموعه ورزشی در خیابان امام مهدی(عج)، خیابان شهید دهقانی در حد شمال شرق مسجد جامع کبیر، در حال ساخت است. زمین این مجموعه موسوم به گود محروسی ها از چندین ده سال قبل جهت خاکبرداری و تامین مصالح ساختمانی و سپس به عنوان محلی برای دفن نخاله های ساختمانی توسط شهرداری مورد استفاده قرار می گرفته و طی حدود  20سال اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار لازم، تکمیل این پروژه در مدت زمان تقریبی 9 ماه صورت پذیرد. با توجه به اعتبارات مصوب این پروژه در بودجه ی سال 1402 امکان تکمیل این پروژه در سال جاری وجود نخواهد داشت. توجه به توسعه زمین های ورزشی محله ای با نیت افزایش سرانه ی خدمات عمومی با تکیه بر سلامت عمومی و رفاه اجتماعی  در دوره مدیرت فعلی شهرداری از اولویت و اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

در سال های اخیر و با گسترش دامنه استفاده از وسایلی جدید همچون آسانسور، پله برقی و ابزارهای الکترونیکی، تغییر سبک زندگی شهروندان باعث کاهش شدید تحرک افراد شده و این موضوع در کنار مشغله های شدید کاری و نبود فرصت کافی برای تفریح ، گردش و استفاده از طبیعت مشکلات فراوانی را در حوزه سلامت عمومی رقم زده است. به همین خاطر توجه شهرداری ها به توسعه اماکن ورزشی عمومی بیش از پیش حائز اهمیت است.

۲۸ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۳۱
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید