تعویض و نوسازی لامپ های تزیینی شهر به همت واحد تاسیسات شهرداری نی ریز

تعویض و نوسازی لامپ های تزیینی شهر به همت واحد تاسیسات شهرداری نی ریز
 
تا پیش از این پرداخت هزینه برق مصرفی چراغ های تزیینی شهر ها بار مالی سنگینی را به شهرداری ها و مردم تحمیل می کرد، مطابق قانون درآمد پایدار شهرداری ها از این به بعد شهرداری ها از پرداخت هزینه روشنایی پارکها و میادین شهر معاف هستند. پس از 39 سال پیگیری توسط وزارت کشور بالاخره قانون درآمد پایدار شهرداری ها در تاریخ 01/04/1401 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ 11/05/1401 توسط رییس محترم جمهوری اسلامی ایران به همه ادارات و سازمان ها ابلاغ شد.

در یک دوره زمانی در شهر نی ریز تعدادی از بولوارهای شهر که فاقد سیستم روشنایی بودند با استفاده از پایه چراغ های تزیینی روشن شدند که اجرای این پروژه علاوه بر هزینه های تعمیرات، تا قبل از تصویب قانون جدید درآمد پایدار شهرداری ها حتی هزینه های برق مصرفی را به مردم تحمیل می کرد. به مرور و ظرف چند هفته آینده همه لامپ های سوخته ی تزیینی بولوارهایی که روشنایی آن ها با چراغ های تزیینی تأمین شده است تعویض و نوسازی خواهند شد.

مطابق قانون هیچگونه وظیفه ای در خصوص ایجاد روشنایی معابر جدید التاسیس متوجه شهرداری ها نیست اما در بیشتر شهرهای کشور و شهر نی ریز، شهرداری ها با قبول قراردادهای مشارکتی 50 درصدی در خصوص تامین هزینه های برق رسانی و روشنایی خیابان ها و معابر با ادارات توزیع برق همکاری می کردند. در طول چند سال اخیر به دلیل مشکلات مالی، اجرای این گونه تفاهم نامه ها برای ادارت توزیع برق ممکن نبوده است.
۶ شهریور ۱۴۰۱ ۰۷:۳۴
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید